Olemme kaikki vastuussa harrastusrauhasta ja kannustavasta ilmapiiristä

Laajasalon Palloseura on sitoutunut takaamaan kaikille pelaajille, valmentajille, joukkueenjohtajille, huoltajille, vanhemmille ja muille seuran toiminnassa tavalla tai toiselle mukana oleville turvallisen ja kannustavan ympäristön. Haluamme sitoutua omalla toiminnallamme edistämään omien pelaajien ja toimijoiden lisäksi myös vastustajien, tuomareiden ja kaikkien muiden jalkapalloperheen jäsenten oikeutta turvalliseen ja kiusaamisvapaaseen harrastusympäristöön. Turvallisen ympäristön toteutuminen riippuu vain meistä, me voimme yhdessä omilla teoillamme joko luoda tai tuhota turvallisen ja kannustavan ympäristön. Seuran eettiset ohjeet korostavat, että jokainen LPS:n jäsen on vastuussa harrastusrauhasta. Tämä tärkeä periaate tulisi heijastua kaikessa toiminnassamme, oli kyse sitten harjoituksista, peleistä tai sosiaalisista tapahtumista.

Hyvän ja turvallisen ilmapiirin ylläpitäminen on yhteinen vastuumme. Jokaisen pelaajan, valmentajan, seuran henkilökunnan ja vanhempien tulee omalta osaltaan sitoutua tähän tavoitteeseen. On tärkeää, että jokainen seuran jäsen tuntee olevansa osa harrastusrauhaa edistävää yhteisöä ja ymmärtää oman roolinsa siinä.

Toiminnassa mukana olevien aikuisten ja otteluiden katsojien tulee muistaa olevansa aina esimerkki ympärillä oleville nuorille ja lapsille. Omalla esimerkillisellä käytöksellä ja asenteella voimme inspiroida ja kannustaa muita toimimaan samalla tavalla. Muistetaan, että pienet teot voivat tehdä suuren eron. Ystävällinen sana, kannustava ele tai osoitettu kunnioitus voi viedä nuoren pitkälle harrastuksen polulla.

Mietitään tulevan viikon Helsinki cupissa omia valintojamme kentän laidalla ja mietitään miten voimme omilla toimillamme tehdä kaikkien osallistujien päivästä ja matsista paremman, huolimatta ottelun lopputuloksesta. Näytetään LPS:n olevan vähintään käytöksen ja kunnioituksen osalta turnauksen paras seura. Ja jatketaan kovaa kannustamista ja iloista meininkiä kentän laidalla myös tauon jälkeen elokuussa.

Seuran eettisiin ohjeisiin voit tutustua täällä: https://laajasalonpalloseura.fi/saaren-oma-seura/eettiset-ohjeet/