Ilomäki

Ilomäen kenttä sijaitsee Laajasalon peruskoulun Ylätalon piha-alueella osoitteessa Koulutanhua 1, 00840 Helsinki. Kentän on rakennuttanut Ilomäentien juniorinurmi Oy, jonka omistaa Laajasalon Palloseura ry ja HJK ry puoliksi. Kenttä valmistui ja otettiin käyttöön 15.10.2011. Virallisia avajaisia vietettiin 14.5.2012.

Kentän strategiset mitat
Kentälle on vedetty viivat yhdelle 8v8 kentälle (64m x 36m) sekä kahdelle 5v5 kentälle (40m x 28m ja 36m x 28m). Kentällä on kaksi aikuisten maalia ja neljä pienempää maalia. Kentällä on valaistus.

Vuorot
Vakiovuorojen talvikausi on 1.11.-30.4. (6 kk = 26 viikkoa) ja kesäkausi 1.5.-31.10. (6 kk = 26 viikkoa). Vakiovuorot jaetaan ennen vakiovuorokausien alkua syys-lokakuussa ja maalis-huhtikuussa. Tämän jälkeen vapaaksi jääneitä vuoroja voi katsoa Vuorokalenterista.

Vakiovuorojen lisäksi kentälle myydään yksittäisvuoroja. Jo myydyt yksittäisvuorot löydät täältä.

Mikäli olet kiinnostunut varaamaan joukkueellesi vakiovuoron tai yksittäisen vuoron Ilomäen kentältä, ole yhteydessä Mia Stierncreutziin, mia(a)laajasalonpalloseura.fi.

Kentän auraus / huolto talvikaudella

Arkipäivisin
Kenttä on puhdas lumesta klo 16 mennessä mikäli lumisade on loppunut klo 12 mennessä. Jos lumisade on jatkuvaa, kenttä aurataan ennen klo 16, mutta jos lumentulo jatkuu, kenttä pikkuhiljaa peittyy lumeen. Tällaisessa tapauksessa kenttää saa käyttää, mutta mitään takeita kentän pelikuntoisuudesta ei anneta. Pieni lumikerros ei haitanne harjoittelua, mutta treenit harkintanne mukaan.

Viikonloppuisin
Kenttä on puhdistettu lumesta ennen vuorojen alkua, mutta sama juttu kuin arkisinkin. Kenttä on puhdas jos lumisade on loppunut aikaisin aamulla. Jos lumen tulo jatkuu (tai lunta sataa lähempänä vuorojen alkua), lunta kentällä todennäköisesti on jonkin verran.

Juhlapyhäpäivisin
Juhlapyhäpäivinä ei kenttää pääasiassa huolleta. Kenttä ei ole suljettu, mutta takeita pelikuntoisuudesta ei anneta.

Jos pakkasta on pitkään -15 astetta tai enemmän, kenttää aurataan tarveharkintaisesti eli ei päivittäin. Nuorimmilla pelaajilla suositeltu pakkasraja -10 astetta ja aikuisilla -15 astetta.

Ilomäentien juniorinurmen huollosta vastaa Köysikopla Oy.