Reilusti Parempi Saari Areena

Reilusti parempi Saari areena sijaitsee Laajasalon liikuntapuistossa osoitteessa Sarvastonkaari 23, 00840 Helsinki. Kentän on rakennuttanut Laajasalon palloseura ry:n omistama Laajasalon jalkapallonurmi Oy. Kentän avajaisia vietettiin 15.11.2015.

Kentän mitat
Kenttä on täysimittainen 11 v 11 kenttä (rajat 100 x 65m).
Lisäksi rajat on vedetty kahdelle 8 v 8 kentälle (rajat 65 x 48m).
Kentällä on pelialueiden lisäksi palloverkolla erotettu lämmittelyalue.

Vuorot
Vakiovuorojen talvikausi on 1.11.-30.4. (6 kk = 26 viikkoa) ja kesäkausi 1.5.-31.10. (6 kk = 26 viikkoa). Vakiovuorot jaetaan ennen vakiovuorokausien alkua syys-lokakuussa ja maalis-huhtikuussa. Tämän jälkeen vapaaksi jääneitä vuoroja voi katsoa Vuorokalenterista.

Vuorohinnat
Reilusti parempi Saari areenan vakiovuoro maksaa normaalihinnoilla eli klo 17-21 välillä (1h, 1/2 kenttää) 45€/h ja 85€ (1h, koko kenttä). Vakiovuorot muina aikoina eli arkisin klo 16-17 ja 21-22 (40€ puolikas kenttä ja 75€ koko kenttä) sekä viikonloppuisin 35€/h puolikas kenttä ja 50€/h koko kenttä.

Yksittäisvuoro maksaa arkisin klo 17-21 välillä 50€/h puolikas kenttä ja 90€/h koko kenttä, muina aikoina arkisin 50€/h puolikas kenttä ja 80€/h koko kenttä. Viikonloppuisin 35€/h puolikas kenttä ja 50€/h koko kenttä. HUOM! Viikonloppuvuorot ovat saman hintaisia riippumatta onko vakio- vai yksittäisvaraus.

Yksittäisten vuorojen tiedustelut ja varaukset osoitteesta mia(a)laajasalonpalloseura.fi. Yksittäisvuorojen varaajille huomioksi. Jos joku joukkue haluaa varata kyseisen vuoron vakiovuoroksi, yksittäisvuoro peruuntuu tai sille etsitään korvaava ajankohta.

Kentän auraus / huolto talvikaudella

Arkipäivisin
Kenttä on puhdas lumesta klo 16 mennessä mikäli lumisade on loppunut klo 12 mennessä. Jos lumisade on jatkuvaa, kenttä aurataan ennen klo 16, mutta jos lumentulo jatkuu, kenttä pikkuhiljaa peittyy lumeen. Tällaisessa tapauksessa kenttää saa käyttää, mutta mitään takeita kentän pelikuntoisuudesta ei anneta. Pieni lumikerros ei haitanne harjoittelua, mutta treenit harkintanne mukaan.

Viikonloppuisin
Kenttä on puhdistettu lumesta ennen vuorojen alkua, mutta sama juttu kuin arkisinkin. Kenttä on puhdas jos lumisade on loppunut aikaisin aamulla. Jos lumen tulo jatkuu (tai lunta sataa lähempänä vuorojen alkua), lunta kentällä todennäköisesti on jonkin verran.

Juhlapyhäpäivisin
Juhlapyhäpäivinä ei kenttää pääasiassa huolleta. Kenttä ei ole suljettu, mutta takeita pelikuntoisuudesta ei anneta.

Jos pakkasta on pitkään -15 astetta tai enemmän, kenttää aurataan tarveharkintaisesti eli ei päivittäin. Nuorimmilla pelaajilla suositeltu pakkasraja -10 astetta ja aikuisilla -15 astetta.

Reilusti parempi Saari areenan huollosta vastaa Köysikopla Oy.
HUOM! 15.12.-15.3. välillä huollosta vastaa osaltaan Helsingin kaupunki (jäädytys ja luistelukentän huolto).

Saari Areenan kahvion varauskalenteri