Pelaajalle / Huoltajalle

Tällä sivulla on lisätietoja ja linkkejä pelaajille sekä junioripelaajien huoltajille.

Pelaajan maksut
Jalkapallokausi 1.11.-31.10. Koko kauden pelaajamaksut kerätään ajalla marraskuu-heinäkuu. Kaikki kauden maksut tulee olla maksettuna 31.10. mennessä.

Kauden vaihtuessa pelaaja on edellisen kauden maksut suoritettuaan vapaa vaihtamaan seuraa tai joukkuetta ilman maksuvelvoitteita. Nämä jäljempänä olevat maksusäännöt eivät koske kauden vaihteessa lopettavia. Mikäli pelaaja on epävarma jatkamisestaan tulevalla kaudella tai ei ole jatkamassa, kirjallinen ilmoitus tulee tehdä joukkueenjohtajalle lokakuun loppuun mennessä.

Pelaajan maksut poikkeustilanteissa - kesken kauden poisjäänti
Pelaajan tulee ilmoittaa joukkueenjohtajalle kirjallisesti (sähköposti tai muu todennettava viesti) lopettamisensa joukkueessa. Mikäli pelaaja lopettaa tai siirtyy toiseen seuraan kesken kauden, laskutetaan pelaajalta lopettamiskuukausi + 2 seuraavaa kuukautta joukkuemaksua. Tämä syystä, että joukkue on tehnyt kaudelle pitkäaikaisia sitoumuksia, joista ei voi luopua vaikka pelaajamäärä muuttuisi. Pelaaja saa käydä harjoituksissa näinä kuukausina. Poikkeuksena, jos pelaaja lopettaa marras-, joulu- tai tammikuussa pelaamisen, ei hänellä ole mahdollisuutta jatkaa harjoituksissa käymistä enää helmikuun puolella, mikäli pelaaja ei maksa seuran jäsenmaksua kyseiseltä vuodelta. Jo maksettuja maksuja ei palauteta.

Pelaajan maksut poikkeustilanteissa - Pitkäaikainen loukkaantuminen
Loukkaantumiskuukausi ja sitä seuraava kuukausi maksetaan normaalia kuukausimaksua. Tätä seuraavat kuukaudet ovat maksuttomia, kunnes pelaaja palaa harjoituksiin. Lääkärintodistus tarvitaan aina maksuhyvityksiä pyydettäessä.

Vakuutukset

Seuralla on kerhotoimintoihin ja jalkapallokouluihin liittyvä jatkuva tapaturmavakuutus OP Pohjolassa (16-446-347-5), joka korvaa kerhojen ja jalkapallokoulujen harjoituksissa sattuneet tapaturmat. Jos sinulle tai lapsellesi sattuu tapaturma näissä seuran toiminnoissa, soita numeroon 01005225. Saat lisäohjeet sieltä. Saatat joutua maksamaan ensin käynnin itse ja hakea korvausta myöhemmin. Suosittelevat ensisijaisesti Pohjola sairaalan tai Terveystalon palvelupisteitä, mutta palveluaikojen ulkopuolella ja akuuteissa kiiretapauksissa voit hakeutua mihin tahansa lääkäriin tai sairaalaan saadaksesi ensiapua. Ota lääkärikäynnille mukaan Kela-kortti. HUOM! Tämä vakuutus ei korvaa joukkuetoiminnassa sattuneita tapaturmia.

Joukkuetoiminnassa pelaajalla tulee olla tapaturmavakuutus, joka korvaa myös kilpailutoiminnassa sattuneet tapaturmat.

Jos pelaajalla on oma vakuutus, joka korvaa tällaiset tapaturmat, tulee toimittaa allekirjoitettu vakuutustodistus oman joukkueen joukkueenjohtajalle. Vakuutustodistuspohjan saat joukkueenjohtajalta. Tällöin pelaaja tai pelaajan huoltajat vastaavat vakuutuksesta ja hoitoon hakeutuminen tapahtuu oman vakuutusyhtiön ohjeiden mukaan.

Jos pelaajalla ei ole vakuutusta, niin AON vakuutusturvan voi ostaa pelipassin oston yhteydessä tai pelipassin oston jälkeen Pelipaikka-järjestelmässä. Korttelipassilaisille seura hankkii vakuutusturvan ja pelipassilaiset hankkivat itse ellei toisin ole sovittu. Kilpailutoiminnan kattava vakuutus on pakollinen kaikille lapsille ja nuorille. Aikuisille vakuutus on pakollinen/suositeltava sarjatasosta riippuen.

Vakuutusturvan vakuutusmäärät, tuoteseloste ja vakuutusehdot

Vakuutuksen toimintaohjeet jos sinulle sattuu tapaturma löydät täältä.

Pelipassin hankinta

Pelaaja tai pelaajan huoltaja hankkii pääsääntöisesti pelipassin itse Palloliiton Pelipaikka-järjestelmän kautta. Poikkeuksena on toisesta seurasta siirtyvät pelaajat, joille kortteli- ja pelipassi sekä tarvittaessa vakuutus hankitaan siirron yhteydessä. Kortteli- ja harrastepassit hankkii seura.

Pelipaikka- järjestelmän etusivulle löydät täältä.
Ohjeet rekisteröitymiseen ja Pelipaikan käyttöön löydät täältä.

Edustusoikeuden siirto

Uusi vastaanottava seura aloittaa siirron Pelipaikka järjestelmän kautta. Siirto menee tämän jälkeen vanhalle seuralle hyväksyttäväksi, jonka jälkeen uusi seura voi jatkaa siirtoa. Maksun jälkeen siirto menee vielä Palloliiton hyväksyttäväksi.

Edustusoikeuden siirto on pelipassilaisille maksullinen. Lisätietoja siirtomaksuista löydät täältä. Korttelipassilaisten ja hieman pidempään taukoa pitäneiden pelipassilaisten siirrot ovat maksuttomia.

Peli- ja harjoitusvarusteet

Laajasalon palloseuralla on yhteistyösopimus XXL:n kanssa varustehankinnoista. Toimipiste on Itäkeskuksen Prisman yhteydessä 2. kerroksessa. Kausimaksuun sisältyvät peli- ja harjoitusvarusteet tilataan joukkuetilauksina joukkueenjohtajan tai varustevastaavan kautta. HUOM! Kaikki uudet custom-peliasut tilataan jatkossa joukkuetilauksina. Mikäli treenivarusteita ei ole sisällytetty kausimaksuun, pelaaja tai pelaajan huoltaja voi tilata varusteet itsenäisesti XXL:n verkkokaupasta. Verkkokaupassa maksuvaihtoehtona kortti-/verkkomaksu tai Klarna-lasku. Verkkokauppaan tulee rekisteröityä.

Varustekatalogin ja hinnat löydät täältä.

Varusteiden jälleenmyynti ja kierrätys

Mikäli sinulla tai perheelläsi on hyväkuntoisia peli- ja harjoitusvarusteita kiertoon laitettavaksi, niin Facebookissa on ryhmä, jonka kautta niitä voi laittaa eteenpäin muille tiedoksi ja myytäväksi. Löydät ryhmän nimellä Laajasalon palloseuran futiskirppis. Hae jäseneksi ryhmään.

Et ole yksin

Laajasalon palloseura ei hyväksy minkäänlaista syrjintää, kiusaamista tai epäasiallista kohtelua toiminnassaan. Turvallisuus ja oikeus harrastaa rauhassa on kaiken toimintamme keskiössä. Puutumme urheilijan hyvinvointia tai turvallisuutta vaarantavaan toimintaan välittömästi. Olethan yhteydessä seuran työntekijöihin tai seurajohtoon mikäli toiminnassamme on epäkohtia. Yhteystiedot löydät täältä.

Voit hakea neuvoa ja tukea myös Et ole yksin -palvelusta.