Miesten edustusjoukkueelle uusi päävalmentaja kaudelle 2024

Laajasalon Palloseuran miesten edustusjoukkueen kausi lähenee loppuaan. Viimeisen viikon puristuksessa pelataan vielä kolme ottelua ennen kauden päätöstä. Perjantaina 29.9. kello 19:15 Laajasalossa Reilusti Parempi Saari Areenalla pelataan miesten kauden viimeinen kotiottelu jossa vastassa on sarjapaikastaan taisteleva SAPA.

Viimeiseen kotiotteluun on luvassa Wotkinsin makkaraa tarjoushinnalla ja tulevan kauden päävalmentajan ensiesiintyminen LPS:n vaihtopenkillä.

Michael O’Neill miesten päävalmentajaksi kaudelle 2024

LPS on tehnyt tulevalle kaudelle vastuuvalmentajasopimuksen Manchesterista Laajasaloon muuttavan Michael O’Neillin kanssa. Sopimus kattaa miesten vastuuvalmentajan tehtävän sekä Pojat 2010 mustan ryhmän vastuuvalmentajan tehtävän. Joukkueiden vastuuvalmentajuuksien lisäksi Michael vetää pienryhmä- ja yksilöharjoituksia motivoituneille LPS pelaajille.

Uusi valmentaja on valmentanut ammatikseen 17 vuotta, joista viimeiset seitsemän ovat kuluneet Yhdysvalloissa Blau Weiss Gottschee U19 MLS akatemiassa sekä Oldham Athleticin U17 akatemiassa. Useat Michaelin joukkueiden pelaajat ovat jatkaneet jalkapallouraansa akatemiapolun jälkeen tekemällä ammattilaissopimuksen. Valmentajana Michael uskoo kokonaisvaltaiseen valmentamiseen, jossa muistetaan jalkapallotaitojen lisäksi fyysinen ja psyykkinen valmennus, hän haluaa pitää yksilön kehittämisen keskiössä.

Michael toteaan olevansa enemmän kuin innostunut liittymään Laajasalon Palloseuran riveihin ja uskoo hänellä ja seuralla olevan innostava tulevaisuus edessä.

Ensimmäisen kerran Michael ja LPS muodostivat yhteyden tammikuussa 2023, jolloin hän kävi Helsingissä tapaamassa seuraa muutaman päivän ajan, viime talvena ei kuitenkaan vielä päästy sopimukseen.

Helsinkiin saavuttuaan Michael totesi viime talven tehneen häneen hyvän vaikutuksen.”Tapasin edustusjoukkueen pelaajat ja minuun vetosi heidän intohimonsa ja ja halu kehittyä sekä kilpailla korkealla tasolla. Juttelimme pelaajien kanssa mitä he odottavat vastuuvalmentajalta kehittyäkseen ja uskon voivani kehittää pelaajia ja tuoda pelaajille heidän tarvitsemiaan asioita. Tapasin myös seuran hallituksen ja olin vaikuttunut roolista jonka seura haluaa ottaa yhteisössä. Haluan tehdä osani seuran eten sen etsiessä tapoja palvella nopeasti kehittyvän alueen yhteisöä.”

Lopuksi Michael totesi olevansa samalla sivulla tapaamiensa pelaajien ja seuran kanssa, kaikki haluavat kehittyä ja mennä eteenpäin.

Tervetuloa seuraan Michael!