Laajasalon Palloseuran koronaohjeistus 9.12.

LPS ottaa sisätiloissa tapahtuviin harjoitustapahtumiin koronapassin käyttöön. Koronapassi vaaditaan kaikilta 16-vuotiailta ja vanhemmilta sisätiloissa ja ulkona, kun tapahtumassa on yli 50 henkilöä. Henkilömäärään lasketaan mukaan toimihenkilöt, erotuomarit ja toimitsijat. Myös työsuhteiselta valmentajalta edellytetään Helsingin kaupungin tiloissa koronapassia. Kaupungin tiloja ovat mm. palloiluhalli, pallomylly ja koulujen salit.

Vanhempien ja muiden ylimääräisten henkilöiden on jäätävä tilojen ulkopuolelle. Pelaajan voi tarvittaessa saattaa tapahtumaan, mutta harjoituksia ei voi jäädä kasomaan.

Ottelutapahtumissa noudatetaan järjestäjän koronapassiohjeistusta.

Lisäksi suositellaan seuraavia toimintatapoja
• älä tule sairaana paikalle

• yli 12-vuotiaille suositellaan kasvomaskin käyttöä, elleivät terveydelliset perusteet estä sen käyttämistä

• pidä riittävä etäisyys muihin

• huolehdi hyvästä käsihygieniasta, käytä käsidesiä tai pese kädet

• yski nenäliinaan tai hihaan

Kaupungin sisätiloissa noudatettava koronaohjeistus
Helsingin kaupunki on ottanut laajasti koronapassin käyttöön ajaksi 4.-31.12.2021. Helsingin kaupungin kaikissa sisäliikuntapaikoissa (mukaan lukien Urheiluhallit Oy:n), museoissa, kulttuurikeskusten esityksissä ja ohjatussa toiminnassa sekä kaikissa kaupungin tiloissa toteutuvissa yleisötilaisuuksissa on yli 16-vuotiaiden sisäänpääsyn edellytyksenä koronapassi. Kulttuurin ja vapaa-ajan toimialalla käytetään koronapassia henkilömäärärajoitusten sijaan. Kirjastoihin ja nuorisotiloihin pääsee sisälle ilman koronapassia, mutta jotta pääsisi niissä järjestettäviin yleisötilaisuuksiin, koronapassi tulee olla.

Harrastustoiminta (rajoitus on voimassa 4.-31.12.2021)
Kaikilta harrastuksiin tai omatoimitreeneihin tulevilta kysytään koronapassi, jos on 16-vuotias tai sitä vanhempi.

Kun ottelu on yleisötilaisuus, tällöin tilaan pääsevät ilman koronapassia valmentajat, toimitsijat ja talkooväki, mutta harjoitusten yhteydessä koronapassi vaaditaan kaikilta tilaan tulevilta (pois lukien ammattiurheilijat).