Olosuhdehankkeet

Kilpailukykyiset talviolosuhteet

Meille kilpailukykyiset olosuhteet tarkoittavat sitä, että alueemme jalkapalloilijat voivat pelata jalkapalloa toimintaa tukevissa olosuhteissa ympäri vuoden lähellä kotia. Kilpailukykyiset olosuhteet ovat toiminnan kannalta tarkoituksenmukaiset ja tukevat niin seuratoimintaa ja sen kehittämistä kuin yksilön kehitystä urheilijana ja jalkapalloilijana.

Olemme vuokranneet maa-alueita Helsingin kaupungilta ja rakennuttaneet tähän mennessä kaksi jalkapallonurmea Laajasaloon. Ilomäntien junioritekonurmi valmistui vuonna 2011 ja täysimittainen jalkapallonurmi Laajasalon liikuntapuistoon vuonna 2015.  Kesäaikaan meillä on näiden ansioista jopa erittäin hyvät harjoitusolosuhteet.

Talviajan olosuhdepula Kaakkoisen Helsingin alueella vaikeuttaa toimintaa merkittävästi ja siksi olemme olleet asian suhteen aktiivisia.  Katettu harjoitusolosuhde eli kuplahalli on tähtäimenä ja olemme käyneet keskusteluja asian tiimoilta kaupungin kanssa jo usean vuoden ajan. Hankkeesta on tehty hankesuunnitelma ja sitä on esitelty kaupungin eri tahoille.

Kaupungin puolesta kuplahallin sijainti on yhdessä monien toimijoiden kanssa iteroitu ja liikuntapuisto on näiden keskustelujen mukaan oikea paikka tulevalle talviolosuhteelle. Yhteisestä tahtotilasta huolimatta ongelmaksi muodostuu kustannusten kattaminen. Riittämättömät liikuntapaikkarakentamisen määrärahat hidastavat päätöksentekoa. Tällä hetkellä hanke on kustannuslaskennassa kaupungilla. Kun hankkeen vaatimat kustannukset ovat selvillä, pääsemme seuraavaksi keskustelemaan mahdollisesta aikataulusta.